Hoe houd ik bij wat er gedeeld is en met wie ik bestanden gedeeld heb vanuit mijn #Onedrive?

Het is natuurlijk heel eenvoudig om documenten te delen met collega’s en externen. De meeste mensen vinden het prettig om Onedrive te synchroniseren middels de Onedrive client, maar daar ontbreekt een handig overzicht met wie je wat deelt. Binnen de verkenner herken je een document welke gedeeld is door het poppetje. Maar ja, om nu alle mappen door te lopen…

Wat je een sneller overzicht geeft, is het volgende:

Ga naar https://portal.office.com en klik op OneDrive.

Vervolgens klik je aan de linkerkant op Gedeeld en kun je vervolgens duidelijk zien wat er met je gedeeld is en wat jij hebt gedeeld met collega’s en externen.

Als je vervolgens op meer acties klikt naast een bestand en kiest voor Toegang Beheren, dan zie je met wie je deze zaken gedeeld hebt.

Tip voor het delen van bestanden voor iedereen met de koppeling. Laat de link verlopen.